Binnenkort genieten heel wat mensen opnieuw van een welverdiend zomerverlof. Maar wat voor de medewerkers een zegen is, kan voor de bedrijven echter een uitdaging zijn. Ook tijdens het verlof dienen klanten op een snelle en correcte manier op de hoogte worden gebracht om zo het serviceniveau hoog te houden.

Cloudtelefonie geeft je de oplossing waarbij je zonder al te veel inspanningen je klantentevredenheid hoog houdt, vanop je vakantie. Wij geven je 7 redenen waarom cloudtelefonie een must is.

1. Altijd bereikbaar

Akkoord, vakantie is er om te genieten en niet met het werk bezig te zijn. Maar als het echt moet, dan kunnen medewerkers hun vast bedrijfsnummer overal mee naartoe nemen. Het enige wat nodig is, is verbinding met het internet. Op die manier blijf je vanop je smartphone bereikbaar, ongeacht de locatie en met je vast bedrijfsnummer! Je hoeft dus geen privénummers door te geven.

2. Statusbeheer

Stel je eigen status in (afwezig, bezet, vakantie...) zodat je collega's in één oogopslag kunnen zien waar je bent. Op die manier hangt de klant geen 2 minuten onnodig aan de lijn om daarna te horen dat de persoon in kwestie niet beschikbaar is.

3. Automatische doorverwijzing

Tijdens de zomerperiode varieert het aantal beschikbare medewerkers iedere week. Cloudtelefonie biedt de mogelijkheid om oproepen automatisch door te schakelen naar aangewezen collega's of groepen. Elke klantenoproep wordt zo beantwoord, ongeacht of de persoon in kwestie aanwezig is of niet.

4. Voicemail

Een gepersonaliseerde voicemailboodschap geeft de beller ook meteen alle nodige info. Wanneer ben je terug beschikbaar, wie kan helpen bij afwezigheid... Je kan de boodschap zelf ook gemakkelijk wijzigen.

5. Integreer je CRM-systeem

Met cloudtelefonie integreer je gemakkelijk je CRM-systeem waardoor medewerkers meteen toegang hebben tot de verschillende klantenfiches en deze tijdens de oproepen kunnen aanvullen met relevantie informatie en vragen. De klant krijgt hierbij een extra persoonlijke ervaring. Je verhoogt hier niet alleen de klantentevredenheid, maar ook de werknemersbetrokkenheid. Ze leren de klanten kennen en omgekeerd, wat voor een sterke band zorgt met je bedrijf.

6.  Stel alles zelf in

Niet meer op het werk en al in vakantiemodus? Geen probleem! Open je smartphone en stel alles nog zelf in zodat de informatie die je klant ontvangt steeds correct is.

7. Deconnecteer ECHT op je vakantie

Met cloudtelefonie kan je echt deconnecteren en genieten van de vakantie. Het is niet alleen goed voor je klantentevredenheid, maar ook je medewerkers komen met een uitgerust gevoel terug werken.

 

Cloudtelefonie biedt dus tal van voordelen om je klantenservice te behouden tijdens het verlof en zelfs te verbeteren. Overweeg deze zomer zeker de overstap naar cloudtelefonie en ervaar zelf hoe het je bedrijf sterker maakt.

Wil je een gratis demo? Wij geven tekst en uitleg, aangepast aan je bedrijf.

Contacteer ons